Deco

WeHelpen balie in Wijkcentrum de Kempenaer geopend

Suspendisse accumsan neque non pulvinar auctor. Donec eleifend sagittis lacus, vel mattis sapien molestie ac. Donec consectetur tellus ac nisi condimentum, vitae condimentum turpis venenatis

WeHelpen balie in Wijkcentrum de Kempenaer geopend


Op dinsdag 23 oktober 2018 is er een WeHelpen balie geopend bij de Wijkcentrum de Kempenaer. WeHelpen is een website waar vrijwillige hulp gevraagd kan worden, maar ook waar mensen hulp aan kunnen bieden. Het platform is digitaal, maar een WeHelpen balie is fysiek. De balie werd feestelijk geopend door het Wijkbelang van Heerenveen-midden. Iedereen kan nu met vragen over WeHelpen terecht bij Wijkcentrum de Kempenaer. De balie vormt bijvoorbeeld een ontmoetingsmoment om voor de eerste keer met een zogenoemde match af te spreken.

Informatieavond over dementie
De avond van de opening in het Wijkcentrum stond in het teken van Dementie. Iemand namens de vereniging Samen dementievriendelijk gaf een presentatie over wat dementie inhoudt en hoe hier mee om te gaan. Dementie is een vreselijke ziekte, gelukkig zijn er enkele handvatten, waardoor het makkelijker wordt om met de ziekte om te gaan. Een daarvan is WeHelpen: vraag hulp aan (on)bekenden, want samen sta je sterker!

WeHelpen
Met wehelpen.nl kun je aangeven dat je best een keer iemand een handje wilt helpen. Of laten weten waar je hulp bij kunt gebruiken. Ook kun je samen met bekenden via de website tijdelijk of wat langer zorgen voor een ander. De website WeHelpen is gratis en voor iedereen. Binnen een paar klikken kan er een hulpvraag worden aangemaakt of hulp worden aangeboden.

WeHelpen Balie
Voor wie niet heel gemakkelijk toegang heeft tot een computer, is een WeHelpen balie een uitkomt. Bij een WeHelpen balie kan iedereen terecht voor informatie en ondersteuning over WeHelpen. Bijvoorbeeld om te bekijken hoe je een account aanmaakt of een hulpvraag goed formuleert. In de gemeente Heerenveen zijn meerdere WeHelpen balies, waaronder op het gemeentehuis, in de Rabobank-winkel, bij Caleidoscoop en in de bibliotheek.

Getrainde medewerkers
Elke baliemedewerker van de Kempenaer, Caleidoscoop en de bibliotheek, kent WeHelpen en is getraind in het gebruik ervan. Zij helpen graag de inwoners die graag iets willen doen of juist een hulpvraag hebben met het aanmaken van een eigen account op de WeHelpen pagina.

Voor organisaties in Heerenveen die ook een WeHelpen balie willen, kan een medewerker van het Vrijwilligers Servicepunt (VSP)  Heerenveen voorlichting geven.

Meer nieuws