213 matches met een economische waarde van € 120.000 euro. Het resultaat van anderhalf uur praten, onderhandelen en handjeklap met verschillende partners tijdens het Hart voor Heerenveen Meet & Match-event.
Het Posthuis Theater was gisteren het kloppende hart van Heerenveen. “Hoppe. Kiamau. Hiiiiii!”. Hiermee opende gistermiddag het Hart voor Heerenveen Meet & Match-event. Tientallen bedrijven, serviceclubs, gemeente, scholen en maatschappelijke organisaties investeerden expertise, mankracht, producten en diensten voor het goede doel, met gesloten portemonnee. Met krachtige bewegingen en luide kreten stoomde Haka-specialist Robert Bouman (ceremoniële dans van Maori’s uit Nieuw Zeeland) de zaal klaar om zoveel mogelijk matches te sluiten. Hierna zweepten strafrechtadvocaten Hans en Wim Anker als spreker de zaal met verve op om elkaar de hand te reiken voor het goed doel. Dit resulteerde in een recordaantal van 213 matches. De totale investering in de Heerenveense samenleving is €120.000, ook een nieuw record.
Veelzijdige samenwerking
Tijdens de Meet & Match viel de veelzijdigheid in samenwerking op. Zo stelt Wijkcentrum De As ruimte met koffie en thee beschikbaar voor vrijwilligersvergaderingen van de Wereldwinkel. Jongerenwerkers van Caleidoscoop regelden een Haka-workshop in Jongerencentrum Casa met Hakaworkshop.nl. MTH accountants & adviseurs geeft Gymnastiek Vereniging Hercules financieel advies. Het Posthuis Theater verzorgt een gezellige avond uit voor het maatjesproject van Humanitas. Gelukwerkt.frl geeft een workshop Lego Serious Play over samenwerking aan vrijwilligers van De Skulp, centrum voor leven met kanker. DEKAS Kantoorservice doneert tafels en stoelen aan Zorg-Kinderboerderij Ten Woude. TOF Vakanties, voor mensen met een verstandelijke beperking, ontvangt vrijkaarten van IJshockeyclub UNIS Flyers. Mema Investment verzorgt 200 zakken oliebollen tussen Kerst en Oudjaar voor deelnemers van de Voedselbank. Middelpunt Media print flyers voor Jongeren op gezond gewicht(JOGG). Tempo-team helpt bij Kindervakantieweken Humanitas. Gabriëlla Media bouwt een nieuwe website voor Kinderkookschool Heerenveen. CMCG zet haar communicatiekennis in om De Skulp nog beter op de kaart te zetten. Groenewegen Notarissen helpt Voedseltuin Akkrum aan oprichtingsstatuten voor een officiële stichting. De gemeente verzorgt drukwerk voor het Heerenveens Muziek Corps. En de kinderen van Huiskamerproject Caleidoscoop mogen meelopen in de line-up bij een voetbalwedstrijd van het 1e Vrouwenelftal sc Heerenveen, inclusief fotoshoot met de vrouwen.
Aan het begin van de Meet & Match beloofde hoofdsponsor Jacco Kuiper van Kuiper Verzekeringen het event in 2020 weer te sponsoren als de opbrengst dit jaar de € 100.000 zou halen. Dat gebeurde. Met “een man een man, een woord een woord” sloot hij de 7e editie van dit geslaagde event tevreden af. Hart voor Heerenveen is erg blij met deze toezegging. De ‘goedkoopste’ match is dat de zeven vrijwilligers van Politie Heerenveen banketstaven ontvangen voor hun goede werk van Royal Smilde t.w.v. € 28. De ‘duurste’ match t.w.v. € 9.600 is dat Dagbesteding It Pakhus uit Akkrum een stageplek biedt aan een leerling met afstand tot de arbeidsmarkt van de Meester Duisterhoutschool. Notaris Mr. Margreet Savenije bekrachtigde samen met notaris Mr. Pieter de Boer alle matches en berekende per match de economische waarde. De matches die zijn gesloten, worden binnen nu en twaalf maanden uitgevoerd. Alle matches staan binnenkort op de website Hartvoorheerenveen.nl.
Dank
De organisatie kijkt terug op een hartverwarmende middag, met een fantastisch resultaat. Hart voor Heerenveen bedankt Kuiper Verzekeringen, Anker & Anker Strafrechtadvocaten, Rabobank Heerenveen Zuidoost Friesland, Randstad, Lions Heerenveen 2.0, Posthuis Theater, Notaris Mr. Margreet Savenije, notaris Mr. Pier de Boer van Groenewegen advocaten & notarissen, gemeente Heerenveen, Jeroen Schaaphok Fotografie en natuurlijk alle deelnemers. Graag tot volgende jaar!